Întrebări Frecvente

Medici

Ce este Octodoc?

Octodoc este prima soluție hibrid de telemedicină din lume. Prin utilizarea platformei online inteligente ai propriul „cabinet” online pentru consultații, și gestionezi mai ușor programările și dosarele medicale. Mai mult, cu ajutorul dispozitivului multifuncțional pacienții pot face teste de rutină de la distanță, deci vei putea accesa în timp real date medicale utile precum: temperatura, saturația de oxigen, tensiunea arterială, etc.

*Testele de rutină sunt disponibile în funcție de modelul și configurația dispozitivelor Octodoc din proximitatea pacienților tăi.

Înregistrarea în rețeaua de medici Octodoc implică un cost sau este gratuită?

Octodoc vine în sprijinul întregii comunități medicale, înregistrarea în rețeaua națională de medici Octodoc este gratuită.

*Pentru a vă înregistra în rețeaua de medici Octodoc ne poți contacta prin email la contact@octodoc.ro.

Cum îmi cresc veniturile din servicii medicale folosind Octodoc?

Indiferent că ești medic de familie sau medic specialist, vei ajunge la mai mulți pacienți care locuiesc la mare distanță și nu pot veni la cabinet suficient de des. Practic, extinzi substanțial numărul de consultații și îți crești veniturile din consiliere de telemedicină.

Cum mă ajută Octodoc să îmi desfășor activitatea mai rapid și eficient?

Aplicația* Octodoc te ajută să gestionezi mai ușor dosarele pacienților. Ai tot istoricul la îndemână și poți emite electronic rețete și trimiteri medicale – totul în condiții de maximă siguranță a datelor. Mai mult, echipa dedicată de relații clienți te va asista cu managementul programărilor. Îți vei simplifica munca de zi cu zi și vei avea mai mult timp pentru practica medicală.

*Aplicația Octodoc este în curs de dezvoltare. Vom anunța online când va fi disponibilă publicului.

Ce este un preconsult interactiv cu un agent de video call center?

Preconsultul pacientului va fi realizat de către echipa de relații clienți. Un agent de video call center va înregistra în sistem cardul de sănătate, va verifica și va actualiza – după caz – datele pacientului. La cerere, agentul va instrui pacientul pentru a efectua teste de rutină cu ajutorul dispozitivului Octodoc (ex. tensiune arterială, saturație oxigen, temperatură, etc). Vei putea vizualiza toate informațiile generate de preconsult înainte de a intra în legătură video cu pacientul.

*Testele de rutină sunt disponibile în funcție de modelul și configurația dispozitivelor Octodoc din proximitatea pacienților tăi.

Cum se desfășoară o video-consultație cu pacientul?

Video-consultațiile se realizează pe bază de programare și au loc la datele și orele prestabilite în calendarul Octodoc. Vei avea transparență totală și control privind programul tău de consiliere de telemedicină.

După preconsultul pacientului cu un agent de call center, vei începe o discuție video cu pacientul, în care îi poți evalua starea de sănătate pentru a face recomandări medicale aplicate pe nevoile și simptomele specifice. La final, pacientul va putea tipări la punctul Octodoc documentele medicale necesare – spre exemplu: reînnoirea unei rețete, trimitere pentru investigații suplimentare sau proceduri medicale, etc.

Cât durează o video-consultație Octodoc cu pacientul?

Ai control total asupra duratei, o sesiune de video-consultație cu pacientul poate dura până la 45 de minute.

Ce noțiuni și tehnologii sunt necesare pentru a putea folosi Octodoc?

Pentru a te conecta la aplicația Octodoc și a oferi video-consultații ai nevoie de o conexiune bună la internet și de un computer, un laptop sau o tabletă cu acces la o cameră web. Nu sunt necesare noțiuni tehnice complicate pentru a utiliza aplicația, sistemul de telemedicină Octodoc este facil și intuitiv. Mai mult, vei avea la dispoziție o echipă de agenți de suport care te poate ghida când ai nevoie de informații sau ajutor tehnic.

Notă informativă:
Echipa Octodoc și partenerii și-au propus să dezvolte și un program de modernizare gratuită a echipamentelor IT ale medicilor. Vom reveni cu noutăți privind acest demers.

Cum mă pot înregistra în rețeaua de medici Octodoc?

Medicii de familie și medicii specialiști se pot înscrie gratuit printr-un mesaj la contact@octodoc.ro sau prin telefon la linia de call center* dedicată. Echipa noastră va colecta în condiții de maximă siguranță toate datele necesare și va gestiona demersurile de înregistrare. Mai mult, dezvoltăm o aplicație software care va facilita deopotrivă înscrierea în program, și managementul programărilor și datelor medicale mai rapid și mai eficient.

*Call center-ul Octodoc este în curs de dezvoltare. Vom anunța online când va fi disponibil publicului.

Este disponibil Octodoc și pentru comunitatea medicală privată?

Soluția Octodoc a fost creată pentru beneficiul întregului ecosistemul medical. Pentru informații și colaborări ne poți contacta printr-un e-mail la sales@octodoc.ro.

Care este programul de funcționare Octodoc?
  • Linia telefonică pentru programări va fi deschisă/va fi disponibilă 7 zile din 7, în intervalul orar: 08:00 – 24:00.
  • Echipa de video call center pentru asistență de utilizare Octodoc și efectuare preconsult este disponibilă: de luni până vineri, în intervalul orar: 08:00 – 20:00.
  • Pentru teste de rutină neasistate (ex. tensiune, saturație oxigen, etc.) la punctul Octodoc – programul variază în funcție de locul de amplasare Octodoc (spre exemplu: în funcție de orarul de funcționare al spitalului în care este instalat dispozitivul, etc.).

Notă de informare:
Inițiativa Octodoc este în curs de dezvoltare și lansare. Vom anunța online când va fi disponibilă pentru public.

Unde sunt amplasate dispozitivele Octodoc în țară?

Toate punctele Octodoc din România vor fi publicate online, pe siteul octodoc.ro, și pe rețelele de socializare virtuală Octodoc . Informații despre dispozitivele Octodoc vor fi disponibile și în spitalele și policlinicile de stat, sau în primăriile locale.

Pot solicita instalarea de dispozitive Octodoc în anumite zone sau orașe din țară?

Ambiția echipei Octodoc este aceea de a facilita accesul tuturor la telemedicină. Interesul tău ne onorează și poate schimba în bine sistemul medical din România. Poți contribui la extinderea națională Octodoc solicitând conducerii spitalului în care activezi să se implice, organizând petiții împreună cu alți medici, sau contactând consiliile locale aferente zonelor în cauză. Pentru îndrumare privind astfel de inițiative ne poți contacta printr-un e-mail la contact@octodoc.ro, sau telefonic la 021 242 00 42 – de luni până vineri în intervalul orar 10:00 – 17:00.

Pacienți

Ce este Octodoc?

Dispozitivul Octodoc este primul „dispensar” digital care vine mai aproape de tine. Cu ajutorul tehnologiei avansate vei putea discuta cu medicul mai des, fără a face mereu drumuri până la cabinet. La punctul Octodoc de lângă tine vei beneficia de video-consultații, eliberare de rețete și trimiteri medicale, și teste de rutină (ex. tensiune arterială, saturație oxigen, etc.).

*Testele de rutină vor fi disponibile în funcție de modelul și configurația dispozitivelor Octodoc din proximitatea ta.

Octodoc costă sau este gratuit (cu decontare C.A.S.)?

Cu Octodoc te bucuri de toate beneficiile asigurării tale C.A.S., fără costuri suplimentare. Vezi medicul de care ai nevoie pentru consiliere și obții mai ușor rețetele și trimiterile necesare, totul în mod gratuit.

Ce acte sau documente am nevoie ca să folosesc Octodoc?

Ca să poți utiliza serviciile Octodoc ai nevoie de card de sănătate și buletin.

Pot utiliza Octodoc dacă nu am asigurare C.A.S.?

În acest moment, dispozitivul Octodoc* este accesibil pentru asigurații C.A.S. Ne dorim ca oricine să poată beneficia de serviciile Octodoc, de oriunde din țară. Echipa noastră lucrează la un pachet de soluții contracost și va reveni cu noutăți.

*Rețeaua de dispozitive Octodoc este în curs de dezvoltare și lansare. Vom anunța online când echipamentele vor fi disponibile pentru public.

Cum se fac teste medicale de rutină la punctul Octodoc?

Echipa noastră de ingineri a proiectat două tipuri de dispozitive Octodoc:

1. Octodoc pentru video-consultații cu medici.
Acest tip de echipament va fi cel mai răspândit în țară în următoarea perioadă, și are următoarele funcționalități: video-asistență în timp real, cititor de card de sănătate, scanare documente medicale, tipărire de rețete, trimiteri și rapoarte medicale.

2. Octodoc pentru video-consultații cu doctori și teste medicale de rutină.
Acest tip de echipament este echipat și cu tensiometru, termometru, pulsoximetru, electrocardiograf (ECG), și sistem de măsurare a greutății și înălțimii.
Poți face ușor și gratuit măsurători de rutină precum: tensiunea arterială, temperatura, saturația de oxigen, pulsul, etc. Dacă dorești să te asiste un agent de relații clienți cu testele de rutină, poți solicita acest lucru direct la punctul Octodoc, și vei primi îndrumare pe loc.

*Rețeaua de dispozitive Octodoc este în curs de dezvoltare și lansare. Vom anunța online când echipamentele vor fi disponibile pentru public, precum și repartizarea și localizarea acestora

Ce trebuie să fac pentru a intra în legătură cu medicul meu de familie?

Video-consultațiile medicale se realizează doar pe bază de programare.
Ai 3 opțiuni pentru a programa o consultație la medicul tău de familie:

  1. apelezi gratuit linia telefonică* Octodoc dedicată;
  2. folosești aplicația* Octodoc (online, de pe computer sau smartphone);
  3. te programezi direct la punctul Octodoc din zona ta – cu sau fără asistența unui agent de relații clienți.

Video-consultațiile desfășurate cu medicul tău de familie sunt gratuite, în baza cardului tău de sănătate.

Ne dorim ca utilizatorii Octodoc să poată intra în legătură și cu alți medici de familie sau medici specialiști, de aceea echipa noastră lucrează la un pachet de soluții contracost și va reveni cu noutăți.

*Linia telefonică și aplicația Octodoc sunt în curs de dezvoltare. Vom anunța online când vor fi disponibile publicului.

Cum obțin rețete medicale pentru tratamentele de care am nevoie?

Octodoc te ajută să obții rapid rețetele medicale de care ai nevoie. Pe baza unei consultații video, medicul tău de familie va emite documentele necesare. Vei putea să tipărești pe loc tot ce ai nevoie, în mod gratuit. Mai mult, poți beneficia de trimiteri pentru analize, proceduri și investigații medicale în regim compensat sau contracost, în funcție de recomandările medicului și starea ta de sănătate.

Ce este un preconsult interactiv cu un agent de video call center?

La Octodoc-ul de lângă tine, un agent de relații clienți te va instrui pas cu pas cum să folosești dispozitivul și să introduci în sistem datele tale medicale. Tot istoricul stării tale de sănătate va fi gestionat online, în condiții de maximă siguranță a datelor.

Mai mult, la punctele Octodoc echipate pentru teste medicale de rutină, poți opta să îți măsori gratuit: tensiunea arterială, temperatura, saturația de oxigen, greutatea, și altele.

*Testele de rutină vor fi disponibile în funcție de modelul și configurația dispozitivelor Octodoc din proximitatea ta.

Cum se desfășoară o video-consultație cu medicul?

Doctorul la care te-ai programat va studia atent istoricul tău medical, îți va pune întrebări și te va sfătui cum să gestionezi problemele de sănătate printr-o discuție video. La final, vei putea tipări pe loc rețete și trimiteri, sau alte documente medicale necesare pentru tratament sau pentru alte investigații și proceduri.

Cât durează o video-consultație Octodoc cu medicul?

O sesiune de video-consultație cu medicul de familie poate dura până la 45 de minute.

Pot alege eu medicul de familie care să mă consulte prin dispozitivul Octodoc?

Poți beneficia de o consultație de la medicii înregistrați în rețeaua de cadre medicale Octodoc. Dacă medicul tău de familie este afiliat Octodoc, poți solicita o programare la acesta.

Pot vorbi și cu medici specialiști (ex. oncolog, pneumolog), sau doar cu medici de familie?

Octodoc dezvoltă împreuna cu partenerii un program național care implică deopotrivă medici de familie și medici specialiști. Vom reveni cu noutăți.

Cum folosesc Octodoc dacă am deficiențe locomotorii, de vedere, sau de comunicare?

Dispozitivul modular este conceput pentru a putea fi folosit deopotrivă din poziția de șezut și din poziția în picioare. Octodoc este prietenos și cu persoanele cu deficiențe locomotorii, de vedere, sau de comunicare – un agent de asistență clienți te va ghida pas cu pas.

Ce fac daca am pierdut rețeta medicală?

Tot istoricul tău medical este disponibil în baza de date Octodoc. Dacă ai pierdut rețeta fizică emisă la punctul Octodoc și nu i-a expirat valabilitatea, poți opta să o tipărești din nou. La fel poți proceda cu orice alt document medical din contul tău de utilizator.

Nu uita că o rețetă sau trimitere medicală are caracter unic și se poate folosi o singură dată. Folosește rețetele de la medic cu responsabilitate pentru a evita repercusiuni legale care pot avea implicații penale.

Trebuie să am acces la internet ca să folosesc dispozitivul Octodoc din zona mea?

Punctele Octodoc au conexiune la internet și o echipă de asistență care să te îndrume privind toate aspectele tehnice necesare. Trebuie doar să te prezinți cu cardul de sănătate și un reprezentant al departamentului de relații clienți te va ajuta pas cu pas, printr-o discuție video.

Care este programul de funcționare Octodoc?
  • Linia telefonică pentru programări va fi deschisă/va fi disponibilă 7 zile din 7, în intervalul orar: 08:00 – 24:00.
  • Echipa de video call center pentru asistență de utilizare Octodoc și efectuare preconsult este disponibilă: de luni până vineri, în intervalul orar: 08:00 – 20:00.
  • Pentru teste de rutină neasistate (ex. tensiune, saturație oxigen, etc.) la punctul Octodoc – programul variază în funcție de locul de amplasare Octodoc (spre exemplu: în funcție de orarul de funcționare al spitalului în care este instalat dispozitivul, etc.).

Notă de informare:
Inițiativa Octodoc este în curs de dezvoltare și lansare. Vom anunța online când va fi disponibilă pentru public.

Cum găsesc cel mai apropiat Octodoc?

Toate punctele Octodoc din România vor fi publicate online, pe siteul octodoc.ro, și pe rețelele de socializare virtuală Octodoc . Informații despre dispozitivele Octodoc vor fi disponibile și în spitalele și policlinicile de stat, sau în primăriile locale.

Pot solicita să se aducă un Octodoc în comuna sau orașul unde locuiesc?

Ambiția echipei Octodoc este aceea de a facilita accesul tuturor la telemedicină și teste de rutină. Interesul tău ne onorează și poate schimba în bine sistemul medical din România. Poți contribui la extinderea națională Octodoc organizând petiții în zona ta (strângere de semnături din comunitatea unde locuiești) și solicitând consiliilor locale să se implice. Pentru îndrumare privind astfel de inițiative ne poți contacta printr-un e-mail la contact@octodoc.ro, sau telefonic la 021 242 00 42 – de luni până vineri în intervalul orar 10:00 – 17:00.