Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Pandemia accelerează adoptarea telemedicinei, a căștilor pentru realitate digitală, și a televizoarelor 8K
Procentul consultațiilor video la medic va crește la 5% din totalul vizitelor înregistrate la nivel mondial în 2021, față de aproximativ 1% în 2019, potrivit celei mai recente ediții a raportului Deloitte, Technology, Media and Telecommunications (TMT) Predictions, procent ce echivalează cu peste 400 de milioane de consultații video cu o valoare totală de aproximativ 25 de miliarde de dolari doar în cele 36 de țări membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), potrivit calculelor Deloitte.
În plus, raportul estimează că piața axată exclusiv pe soluțiile pentru efectuarea vizitelor medicale virtuale va ajunge la 8 miliarde de dolari în 2021 și că vânzările de soluții tehnologice de asistență medicală, precum soluțiile terapeutice și de monitorizare, care includ produse de consum aprobate de medici, cum ar fi ceasurile inteligente, vor atinge peste 33 de miliarde de dolari în 2021, cu 20% mai mult față de 2019.
„În urmă cu un an, lumea se confrunta cu una dintre cele mai mari provocări ale istoriei moderne, care inițial a încetinit producția la nivel mondial și a afectat piața globală. Ceea ce atunci a părut o încetare a activității, în realitate, a pregătit calea pentru accelerarea, în doar câteva luni, a proceselor care ar fi fost implementate în mod normal pe parcursul mai multor ani. În România, tendințe precum telemedicina, un domeniu care are un nou cadru legislativ începând de la sfârșitul anului 2020 ce favorizează investițiile, s-ar putea bucura de un succes și mai mare decât cel de dinaintea pandemiei”, a spus Andrei Ionescu, Partener Coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.
În contextul pandemiei de COVID-19, piața dedicată căștilor pentru realitate digitală (digital reality headsets) este în creștere, tehnologiile de acest gen câștigând popularitate în mediul de business și în domeniul educației. Raportul estimează că vânzările de căști portabile pentru realitate virtuală, augmentată și mixtă – cunoscute în general sub numele de XR sau realitate digitală – vor crește cu 100% în 2021 comparativ cu 2019. Având în vedere că pandemia amplifică contextul în care aceste dispozitive își pot demonstra valoarea, căștile pentru realitate digitală vor continua să câștige teren și după terminarea pandemiei datorită unei varietăți de alte beneficii, cum ar fi costuri mai mici, o mai mare siguranță și transferarea noilor informații de la memoria pe termen scurt la cea pe termen lung.
De asemenea, previziunile Deloitte în tehnologie, media și telecomunicații subliniază faptul că volumul vânzărilor de televizoare în format 8k vor atinge 3,3 miliarde de dolari în 2021, iar până la sfârșitul anului vor fi disponibile mai multe surse de conținut pentru aceste dispozitive, printre care console de jocuri, aplicații mobile de fotografie sau de streaming, cum ar fi Netflix, care produce deja emisiuni în format 8K.
Surse: articol Deloitte.com, Shutterstock.com