Rata mortalității evitabile din România este a treia cea mai ridicată din UE, prevenția nu este o prioritate de sănătate pe agenda românilor

Conference Arena, membru Marketing Insiders Group, organizează „Romanian Healthcare Conference & Expo”, prima conferință din România dedicată profesioniștilor din sectorul de sănătate – cu focus pe experiența pacienților. Evenimentul va avea loc la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, vineri, 14 octombrie 2022.

Medcare, Medbusiness, Medtech

Situația sistemului sanitar românesc este departe de standardele europene. Conform „State of Health in the EU – România”, deși cheltuielile pentru sănătate au crescut în ultimul deceniu, acestea rămân la al doilea cel mai scăzut nivel din UE atât ca procent din PIB, cât și ca pondere pe cap de locuitor. Rata mortalității evitabile este a treia cea mai ridicată din UE, principalele cauze fiind bolile cardiovasculare, cancerul pulmonar și decesele cauzate de consumul de alcool. Mortalitatea prin cauze tratabile este de peste două ori mai mare decât media UE și include decesele cauzate de cancer de prostată și mamar, care pot fi tratate dacă pacienții ajung la timp la doctor. 

Cheltuielile pe cap de locuitor pentru prevenție au a doua cea mai scăzută pondere din UE. Acest lucru însemna că, înainte de pandemie, sănătatea publică nu dispunea de resurse suficiente și era neperformantă. Mai mult, s-a înregistrat o rată crescută a renunțării la asistență medicală în primul an al pandemiei. Deși telemedicina, recent reglementată în România, este din ce în ce mai adoptată de furnizorii de servicii medicale, teleconsultațiile nu au fost utilizate la fel de mult ca în alte țări ale UE. Iar speranța de viață s-a redus din cauza COVID-19 și este sub media UE. Cu toate acestea, statistic, majoritatea românilor consideră că starea lor de sănătate este bună sau foarte bună. 

Probleme grave de sănătate publică precum obezitatea în rândul adolescenților, depresia, dependența de tutun, alcool și droguri nu sunt abordatesuficient. Iar diagnosticarea afecțiunilor grave are loc de multe ori prea târziu pentru a mai primi tratament eficient. Pacienții se bazează adesea pe serviciile de urgență din spitale dacă au nevoie de asistență medicală – inclusiv de îngrijire care nu este urgentă – și aleg să evite asistența medicală primară oferită de medicii de familie. Contactul periodic cu medicul nu este prioritar pentru populație, cu excepția situațiilor de tip afecțiune cronică ce necesită reînnoirea rețetelor de tratament.  Din cauza aceasta există dezbateri controversate ca în 2023 instituțiile statului să ia măsuri extreme și să sancționeze pacienții care nu se prezintă la consultațiiperiodice.

Dincolo de deficitul de resurse bugetare de stat și de medici, provocarea principală a sistemului sanitar românesc este educația privind importanța prevenției și a relației medic-pacient. Pornind de la aceste premise, Conference Arena – membru Marketing Insiders Group organizează prima conferință dedicată experienței pacienților, Romanian Healthcare Conference & Expo. Evenimentul va reuni experți și branduri inovatoare care accelerează dezvoltarea sistemului sanitar prin soluții de impact din ariile de customer experience, tehnologie, psihologie și infrastructură operațională și va avea loc în data de 14 octombrie 2022, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

Temele de discuție ale primei ediții sunt structurate în 3 categorii de larg interes public și privat, care au în centru interacțiunea medic-pacient: 

MEDcare – experiența pacientului de la design la implementare și optimizare, tehnici de măsurare a satisfacției pacienților și programe de loializare, accesibilitatea și siguranța pacienților, sănătatea comportamentală prin acțiuni prevenție și educație, ș.a.

MEDtech – impactul inteligenței artificiale în sectorul sănătății, soluții hardware și software inovatoare, viitorul în telemedicină, limite și oportunități în era Blockchain, ș.a.

MEDbusiness – managementul și procesele operaționale, de la gestionarea forței de muncă și recrutarea de personal calificat, la eficientizare costurilor și echilibrarea cerere-ofertă, starea de sănătate a populației și tendințele din sectorul public versus sectorul privat , ș.a.

Printre speakerii ce vor susține prezentări, speech-uri și sesiuni interactive la Romanian Healthcare Conference & Expo 2022 se numără experți reputabili și lideri ai schimbării pozitive în industria sănătății: Barry L. Jackson, Ph.D. – Vice President, Osteo Re School of Osteopathy, Professor and Director Emeritus, The Drug, Alcohol and Wellness Network – Bloomsburg University of Pennsylvania, Fulbright Senior Scholar, Addiction Specialist, Andreea Szilagyi Ph.D. – Leadership Coach, Career Counselor, University Lecturer, Politehnica University of Bucharest, Mihaela van der Schaar – Director of the Cambridge Centre for AI in Medicine (CCAIM), John Humphrey Plummer Professor of Machine Learning, AI, and Medicine at the University of Cambridge, Oana Vasile – Executive Healthcare Consultant, IQ Consult, Răzvan Predica – Country Manager Affidea Hiperdia România, George Niculcea – Vicepresident, Bright Distribution, Founder and CEO, Octodoc, Alin Roșca – Founder and CEO, RepsMate,  Mădălina Vilău – Managing Director Marketing Insiders Group, precum și alți profesioniști cu rezonanță în lumea medicală.

Răzvan Predica, Country Manager Affidea Hiperdia România: “Informarea și conștientizarea publicului cu privire la importanța prevenției medicale reprezintă unul dintre principalele obiective ale activității noastre la Affidea Hiperdia România și, asemeni colegilor din Grupul international Affidea, investim timp, energie și resurse pentru a-i ajuta pe oameni să înțeleagă beneficiile acesteia – în special atunci când stilul nostru de viață nu este tocmai echilibrat, stresul ne afectează pe toți, iar unele persoane au un istoric familial cu diverse afecțiuni medicale.

În acest sens investim constant atât în campanii de informare, precum și în inovația tehnologică medicală în toate cele 39 de centre ale noastre la nivel național. Affidea Hiperdia România este lider în furnizarea de servicii medicale imagistice, oferind publicului posibilitatea de a preveni și trata cu succes orice afecțiune, facilitând accesul către servicii medicale la standarde de excelență tuturor pacienților. Mai mult, know how Grupului din care facem parte, echipamentele medicale ultraperformante, laboratoarele de analize de ultimă generație coroborate cu expertiza medicilor de elită din echipă oferă pacienților soluții rapide de dobândire a unui status de sanătate foarte bun.” 

George Niculcea, Founder and CEO Octodoc, Vicepresident Bright Distribution:„Accesul la consiliere medicală de calitate reprezintă un drept, nu un privilegiu. Nu putem elimina decalajul rural-urban din România peste noapte, nu putem aduce înapoi medicii plecați în străinătate, putem construi însă un ecosistem civilizat și eficient de interacțiune medic-pacient care simplifică totul și este accesibil pentru toate categoriile de populație. Inovația pentru binele comunitar este datoria fiecăruia dintre noi, începând cu sectorul IT și cu liderii mediului de afaceri, tocmai de aceea ne bucurăm să sprijinim inițiativa Romanian Healthcare Conference & Expo și comunitatea medicală locală. Ne dorim să echipăm România cu tehnologii smart de evaluare și monitorizare a stării de sănătate. Suntem adepții prevenției înainte de toate.

Mădălina Vilău, CX Advisor, Managing DirectorMarketing Insiders Group, Romanian Healthcare Conference & Expo Founder:„Dinamica alarmantă a sistemului sănătății și digitalizarea accelerată declanșată de COVID-19 ne-au determinat să investim efort și resurse pentru a pune bazele unei platforme dedicate comunității medicale de business din România. Obiectivul principal al Romanian Healthcare Conference & Expo este acela de a sprijini evoluția sistemului sanitar românesc prin soluții practice, de impact, direct de la liderii din domeniu. Ne dorim să îndreptăm atenția și resursele de business către reforma ecosistemului medical, deopotrivă privat și de stat, din interior spre exterior – cu focus pe îmbunătățirea experiențelor pacienților cu furnizorii de servicii medicale. Dincolo de KPIs și cifre de afaceri, o relație bună cu instituția medicală se traduce prin sănătate pentru toți.” 

Prima ediție „Romanian Healthcare Conference & Expo” este posibilă cu sprijinul și viziunea Affidea Hiperdia România – Platinum Partner și Octodoc – Silver Partner. Evenimentul beneficiază și de susținerea strategică a  Mystery Shopping Agencya Conference Arenași a platformei online PatientExperience.ro.

Mai multe informații despre “Romanian Healthcare Conference & Expo” 2022 sunt disponibile pe www.conference-arena.com,  pe www.patientexperience.ro, precum și în canalele de social media ale Marketing Insiders Group. 

Pentru achiziții de bilete la conferință, oportunități de sponsorizare și public speaking sau parteneriate strategice și media ne puteți contacta via flavia.ionita@market-insiders.com. Invitațiile de participare pentru presă sunt limitate și se pot solicita până cel târziu în data de 5 octombrie 2022.

DESPRE MARKETING INSIDERS GROUP
For Customers. With Customers.

Grup de consultanți multidisciplinari care sprijină oameni și companii în dezvoltarea culturală și operațională prin programe și soluții inovatoare de customer-centricity.

CIFRE ȘI ACȚIUNI5 studii internaționale de benchmarking în customer experience10 țări deservite pe 2 continente, 21 industrii targetate, 91 de clienți internaționali parteneri, 124 de conferințe de afaceri organizate, 200 de orașe acoperite teritorial, 205 rapoarte de cercetare generate, 560 de absolvenți ale programelor personalizate de CX și leadership, 3500 de mystery shopperi în plan național, 55500 de evaluări de mystery shopping în România.

BRANDURI | Conference Arena, Mystery Shopping Agency, Contact Center Magazine

Mai multe informații sunt disponibile via www.market-insiders.com și pe paginile noastre de social media. 

Sursă: PatientExperience.ro

Categorii

Urmărește comunitatea digitală Octodoc!